In deze voordracht bespreken we de wetenschappelijke stand van zaken rond leerstoornissen (dyslexie/dyscalculie). Daarbij besteden we aandacht aan recente cognitieve theorieën van lezen, spellen en rekenen. We zoomen daarbij in op wat deze inzichten ons kunnen leren voor de dagdagelijkse klaspraktijk en de zorg op school.
Leraren (in opleiding), zorgcoördinatoren, leerlingbegeleiders, directies, leerondersteuners, CLB-medewerkers en andere onderwijsprofessionals. Basisonderwijs en secundair onderwijs.
donderdag 21 november 2024 18:30 ⇾ 20:30
Einde inschrijvingen: donderdag 14 november 2024 (23:59)
Pol Ghesquière is Gewoon Hoogleraar Orthopedagogiek (leerstoornissen - deontologie en beroepsethiek) aan de Faculteit Psychologie en Pedagogische Wete...
Deelnemer: 30,00 EUR
Kim Luckermans
Dispatcher Navormingen
Kristof Das
Docent banaba zorgverbreding en remediërend onderwijs / banaba buitengewoon onderwijs