Inclusive Society

Leerstoornissen (dyslexie/dyscalculie): Wat kan de wetenschap de onderwijspraktijk aanreiken?

UCLL Campus Diepenbeek - Nesselaerstraat - 3590 Diepenbeek

In deze voordracht bespreken we de wetenschappelijke stand van zaken rond leerstoornissen (dyslexie/dyscalculie). Daarbij besteden we aandacht aan recente cognitieve theorieën van lezen, spellen en rekenen. We zoomen daarbij in op wat deze inzichten ons kunnen leren voor de dagdagelijkse klaspraktijk en de zorg op school.

Doelgroep

Leraren (in opleiding), zorgcoördinatoren, leerlingbegeleiders, directies, leerondersteuners, CLB-medewerkers en andere onderwijsprofessionals. Basisonderwijs en secundair onderwijs.

Datum en tijd

donderdag 21 november 2024
18:30 ⇾ 20:30

Einde inschrijvingen: donderdag 14 november 2024 (23:59)

Programma

Docenten

Pol Ghesquière

Pol Ghesquière is Gewoon Hoogleraar Orthopedagogiek (leerstoornissen - deontologie en beroepsethiek) aan de Faculteit Psychologie en Pedagogische Wete...

Meer

Prijs

Deelnemer: 30,00 EUR

Organisator

Kim Luckermans

Dispatcher Navormingen

navormingen@ucll.be

Contactpersoon

Kristof Das

Docent banaba zorgverbreding en remediërend onderwijs / banaba buitengewoon onderwijs

kristof.das@ucll.be