Education & Development

Taalmindset

Locatie in overleg te bepalen - Locatie in overleg te bepalen

Werken aan een op groei gerichte leercultuur in het middelbaar (vreemde)taalonderwijs

 

Merk je tijdens je lessen Nederlands, Frans of Engels dat leerlingen opgeven als iets niet dadelijk lukt omdat ze ervan uitgaan ‘dat ze daar toch geen talent voor hebben’? Of zie je dat leerlingen bang zijn om fouten te maken en daarom niet durven spreken of schrijven? Wil je dat ze met plezier uitdagingen aangaan en genieten van het samen leren? Wil je hen feedback geven waar ze ook effectief mee aan de slag gaan en zo ook steeds meer zelfregulerend worden? Kortom, streef je ernaar om een op groei gerichte taalmindset uit jezelf maar ook uit je leerlingen naar boven te halen? 

Contacteer ons en we bekijken of we een aanbod op maat kunnen bieden voor de (vreemde)talenklas rond een van de volgende onderwerpen: motivatie- hoge verwachtingen- leren als transfer- zelfregulatie- effectieve feedback.

Doelgroep

Leerkrachten Nederlands, Frans of Engels uit het middelbaar onderwijs. 

Doelstellingen

Doelstellingen: Je kiest een van de onderstaande topics en leert hoe je dit concreet kan aanpakken in de lessen taal:

  • Motivatie
  • Hoge verwachtingen
  • Leren als transfer
  • Zelfregulatie
  • Effectieve feedback

Datum en tijd

woensdag 01 januari 2025 (00:00) ⇾ dinsdag 30 juni 2026 (00:00)

Einde inschrijvingen: dinsdag 30 juni 2026 (23:59)

Programma

Docenten

Katrien Dewaele

Docent

Katrien Dewaele is lerarenopleider Frans binnen de opleidingen bachelor lager onderwijs en secundair onderwijs van UCLL waar ze zowel taalvaardigheid ...

Meer

Organisator

Elke Truyens

Operationele coördinator Navormingen en Studiedagen

navormingen@ucll.be

Contactpersoon

Katrien Dewaele

Docent

katrien.dewaele@ucll.be