Education & Development

Spiegeltje spiegeltje aan de wand...

Locatie in overleg te bepalen - Locatie in overleg te bepalen

Welke toekomstscenario’s zijn er voor het vreemdetaalonderwijs in het AI tijdperk? Het doel van deze workshop is om zich te buigen over de volgende vraag: ‘Hoe ziet het vreemdetaalonderwijs eruit binnen 15 jaar onder invloed van AI?’ We verkennen deze vraag via de methodiek van scenarioplanning. Dit is een aanpak om te anticiperen op een onvoorspelbare toekomst en zo tot doordachte keuzes te komen, maar het leent zich ook goed tot het voeren van een dialoog over de toekomst. Alvast een spoiler… we zullen het antwoord niet klaar hebben na de workshop, maar hopelijk geeft het stof tot verder denken en exploreren.

 

Voor leerkrachten vreemde talen uit het middelbaar of hoger onderwijs of elk team dat op een gestructureerde manier wil nadenken over de toekomst van het vreemdetaalonderwijs in het AI tijdperk.

Doelgroep

Leerkrachten vreemde talen uit het middelbaar of hoger onderwijs of elk team dat op een gestructureerde manier wil nadenken over de toekomst van het vreemdetaalonderwijs in het AI tijdperk.

Datum en tijd

maandag 01 september 2025 (09:00) ⇾ dinsdag 30 juni 2026 (17:00)

Einde inschrijvingen: maandag 29 juni 2026 (23:59)

Programma

Docenten

Katrien Dewaele

Docent

Katrien Dewaele is lerarenopleider Frans binnen de opleidingen bachelor lager onderwijs en secundair onderwijs van UCLL waar ze zowel taalvaardigheid ...

Meer

Organisator

Elke Truyens

Operationele coördinator Navormingen en Studiedagen

navormingen@ucll.be

Contactpersoon

Katrien Dewaele

Docent

katrien.dewaele@ucll.be