Steeds meer scholen, zowel in het secundair als in het lager onderwijs, worden geconfronteerd met leerlingen die zichzelf verwonden. Dit roept vaak onzekerheid en bezorgdheid op: hoe herken je de signalen, hoe ga je in gesprek en wat kan je als begeleider wél of juist niet doen? In deze lezing krijgt u duidelijke inzichten in de achterliggende functies van zelfverwonding en praktische handvatten om op een ondersteunende en veilige manier te handelen. De focus ligt op de praktijk van leerlingbegeleiders en leerondersteuners in het secundair onderwijs, maar ook leerkrachten en zorgteams uit het lager onderwijs zijn van harte welkom. Benieuwd?
Leraren (in opleiding), zorgcoördinatoren, leerlingbegeleiders, directies, leerondersteuners, CLB-medewerkers en andere onderwijsprofessionals. Basisonderwijs en secundair onderwijs.
donderdag 04 december 2025 18:30 ⇾ 20:30
Einde inschrijvingen: vrijdag 28 november 2025 (23:59)
Doctor in de Psychologie, erkend gezinstherapeut en universitair hoofddocent aan de faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen van de Vrije U...
Standaard deelnemer: 30,00 EUR
Kim Luckermans
Dispatcher Navormingen
Kristof Das
Docent banaba zorgverbreding en remediërend onderwijs / banaba buitengewoon onderwijs